Betalen
Veilig en gemakkelijk!
Studio Zu is onderdeel van Houtmoed Noord Holland en biedt via die weg de volgende, veilige, betaalmethoden aan:
iDeal | creditcard | PayPal | bancontact/mistercash | Klarna achteraf betalen | pinnen bij ophalen | gepast contant bij ophalen | vooraf overmaken
Verzending
PostNL
Alle bestellingen worden via PostNL verzonden, tenzij je uiteraard kiest voor zelf ophalen. Ook brievenbuspakketjes worden met track&trace verzonden, zodat je jouw bestelling kunt volgen vanaf het postkantoor tot in jouw brievenbus!
Gratis verzending vanaf 30 euro!
Standaard hanteert Studio Zu het lage bedrag van 4,95 voor verzendkosten binnen Nederland. Voor België zijn deze kosten 9,00.
Heeft jouw bestelling een waarde boven de 30 euro? Vink dan de optie ‘gratis verzenden aan’ bij het afrekenen. Dan worden er helemaal geen verzendkosten in rekening gebracht! Hoe fijn is dat 🙂
Levertijd
Studio Zu streeft uiteraard altijd naar snelle verzending. Omdat de meeste producten met de hand gemaakt worden, en ik ook nog naar school moet, kan het 1 à 2 werkdagen duren voor jouw bestelling met de pakketbezorger mee gaat.
Bij drukte, of bestelling in de avonduren, biedt Studio Zu jouw pakket over het algemeen de volgende werkdag aan voor verzending.
Vaak levert PostNL één dag later, uitzonderingen daargelaten. Studio Zu is echter niet verantwoordelijk voor de vertragingen bij PostNL.
Verzending van producten op maat
Er is veel mogelijk! Zo kun je ook illustraties op maat laten maken, op verzoek. Bij maatwerk is de levertijd wat langer, omdat Studio Zu uiteraard eerst het ontwerp voor jou maakt. Afhankelijk van het onderwerp duurt dit gemiddeld 3-4 werkdagen.
Retourneren
Herroepingsrecht
Volgens de wet heb je na ontvangst van jouw pakket veertien dagen de tijd om een retour van een artikel (of de hele bestelling) bij Studio Zu aan te melden. Daarna heb je nogmaals veertien dagen om het daadwerkelijk terug te sturen. Dit heet het herroepingsrecht (even los van de garantieperiode, uiteraard!).
Retour zenden met track&trace
Wanneer je retour wilt zenden, volg dan de stappen onder “Retour Aanmelden” (onderaan deze pagina).
Stuur je bestelling altijd gefrankeerd retour in de oorspronkelijke verpakking, met gebruik van track&trace!
Alleen op die manier ligt de verantwoordelijkheid van de retourzending bij PostNL en bij Studio Zu. Zo kunnen er geen misverstanden ontstaan over waar je pakket is gebleven.
De kosten voor retourzending zijn voor rekening van de klant, tenzij het gaat om een fout in het product. Want in dat geval krijg je deze kosten van Studio Zu vergoed.
Hele of halve bestelling retourneren?
Hele bestelling retourneren
Wanneer je je bestelling in het geheel annuleert, binnen de wettelijk bepaalde periode, en deze ook terugstuurt binnen deze wettelijk bepaalde periode, ontvang je van Studio Zu binnen 14 dagen na annulering je volledige aankoopbedrag, inclusief bijkomende kosten zoals bezorgkosten, terug. Dit geldt uiteraard niet bij ‘zelf ophalen’.
Wettelijk is Studio Zu verplicht je te melden dat dit binnen 14 dagen wordt gedaan. In de praktijk krijg je het stiekem gewoon al binnen een paar dagen terug.
Gedeeltelijk retourneren
Logisch, maar niet onbelangrijk: wanneer je je bestelling gedeeltelijk annuleert, ontvang je geen verzendkosten retour: je houdt tenslotte een deel van de bestelling zelf en de gemaakte verzendkosten zijn dan terecht.
Bestellingen boven 30 euro gedeeltelijk retourneren
Wanneer je een bestelling boven 30 euro plaatst en een deel wilt retourneren, kan het zijn dat je daadwerkelijke bestelbedrag onder 30 euro komt te liggen. In dit geval trekt Studio Zu 4,95 verzendkosten af van het te retourneren bedrag (of 9,00 euro voor Belgische klanten).
Maatwerk: de uitzonderingen op retourneren
Producten op maat
Is het product speciaal voor jou ontworpen? Dan heb je van Studio Zu een digitale proef of een sample ontvangen. Op het moment dat je akkoord gaat met deze digitale proef of sample, kun je niet meer retourneren. Het product is tenslotte speciaal voor jou gemaakt!
DIY producten & stickers
Wellicht volledig overbodig, deze info, want ik ga er van uit dat jullie allemaal een goed stel hersens hebben. Maargoed: wanneer je een sticker al op een schrift of de muur (of welk ander oppervlak dan ook) geplakt hebt, of je bent al begonnen met knutselen aan je DIY-pakket, dan kan Studio Zu een retour niet accepteren. Gaat het om een defect aan het product, dan is dat natuurlijk een ander verhaal. Kijk daarvoor even bij het stuk over garantie, in de algemene voorwaarden.
Retour aanmelden
Aanmelden
Dit gaat het makkelijkst via mail: info [@] studiozu.nl met vermelding van ‘retour [bestelnummer]’.
Heb je eerst een vraag? Kijk dan even bij onze contactgegevens.
Retourformulier
Na ontvangst van jouw mail, stuurt Studio Zu je een retourformulier. Vul deze in en stop dit bij het pakket. Mail kwijt? Je vindt een pdf van het formulier ook hier.
Verzenden
Stuur het pakket, gefrankeerd en met track&trace, terug naar het opgegeven adres op het retourformulier en mail de track&trace naar info @ studiozu.nl — bewaar het bonnetje dus!
Ruilen?
Het gebeurt niet vaak, maar ruilen is mogelijk. Neem gerust even contact op! Het retourzenden van de producten die je wilt ruilen is wel voor eigen rekening. Je kunt er uiteraard ook voor kiezen om eerst een retour in te dienen, en daarna een nieuwe bestelling te plaatsen.
Vragen?
Heb je toch nog vragen over retourneren? Dat kan. Neem gerust contact met me op!